מעבורת מחיפה ליוון

שייט בין מדינות בים התיכון נשמע אטרקטיבי, נכון? אבל מה אתם אומרים? אפשר למצוא מעבורת מחיפה ליוון או לקפריסין? בואו ונראה אלו אפשרויות עומדות בפניכם כדי להגיע ליוון או לקפריסין אם אתה לא מעוניינים לטוס.

  1. מחיפה לאתונה (פיראוס)

למרות שישראל נמצאת ממש על שפת הים התיכון, האפשרויות מוגבלות. יש רק את חברת המעבורות https://www.rosenfeld.net/ רוזנפלד. שטים פעם בשבוע מחיפה לאתונה – נשמע טוב! אבל מה? הם לוקחים רק סחורות ומכולות. אז אם אין לכם תכנון להתגנב למכולה ושיבריחו אתכם זה כנראה לא מתאים לכם.

  1. מה היה פעם?

חברות המעבורותPoseidon Lines  (קווי פוסידון) ו- Salamis Lines(קווי סלאמיס) הפסיקו להפעיל את המסלול הזה של מעבורת בין חיפה ליוון החל משנת 2001. והייתה חברת מעבורות אחרת שהייתה נוסעת מקפריסין לישראל ב-2008. אבל הן כבר לא פעילות.

אז פשוט תטוסו לנו מהעיניים 🙂 זה זול והרבה יותר מהיר!

  1. ואם בכל זאת אתם רוצים לשחות כל הדרך אל הים התיכון..

יש שייט של "מנו ספנות" מחיפה (https://cruise.mano.co.il/Destination/66), וזו כנראה תהיה האפשרות הטובה ביותר לתמורה. שייט הכל כלול ב-60-80 יורו ליום. הם שטים לקפריסין או לרודוס (יוון), קוס, קורפו, פטמוס ועוד כמה יעדים. לא יקר אבל שיהיה ברור ש-99% מהנוסעים הם ישראלים.

  1. יש סיכוי בכל זאת למעבורת? אני רוצה אוטובוס ימי ליוון – לא קרוז עם קזינו!

תתפלאו אבל זה מתקרב.. לאחרונה יש דיבור בישראל להצטרף לקו המעבורת החדש ביו יוון לקפריסין, מה שיאפשר תנועה פשוטה, מהירה ופרגמטית בין שלושת המדינות שכרגע האופציה היחידה לטייל בהן היא באמצעות מטוס.

מי לא מדמיין לנסוע עם המאזדה לחיפה, משם להכנס איתה למעבורת ופאף! לצאת עם הרכב ביוון! משם להמשיך לטייל איתו בכל האיים.. חלום או מציאות?

אז יש עדכונים חדשים. הרשויות בישראל הביעו עניין בהצטרפות למסלול המעבורת החדש המוצע יוון-קפריסין, ואמרו שהן רוצות שיתווסף נמל בישראל למסלול הטיול.

פגישה מקוונת בין סגן שר הספנות של קפריסין ואסיליס דמטריאדס ושרת התחבורה הישראלית (לשעבר) מירב מיכאלי, התרכזה במאמציה המתמשכים של קפריסין לחדש את הקשר הימי עם יוון. מיכאלי ציינה כי שירות כזה יוכל להועיל לכל הצדדים אם יתווסף קישור לישראל.

שני השרים אמרו לכתבים כי הם מאמינים שמסלול מעבורת מוצע בין יוון-קפריסין-ישראל "יקל על התנועה החופשית של אנשים ויעשיר את האפשרויות הזמינות לתחבורה בין שלוש המדינות, המוגבלות כיום לתחבורה אווירית".

נתיב מעבורת יוון-קפריסין מושלם למי שרוצה לגלות את הים התיכון בקצב איטי יותר ובנחת.

הם הסכימו כי הקמת הנתיב הימי אפילו תיצור שוק חדש עבור אותם מטיילים המעדיפים לשוט בים התיכון, מכיוון שחלק מהאנשים אינם יכולים לטוס מסיבות בריאותיות או שיש להם פחד מטיסות.

ה-Financial Mirror קבע בדו"ח כי גם סגן משרד קפריסין הצביע על כך שיכולים להיות יתרונות סביבתיים על פני נסיעות אוויריות בתקופה שבה רבים מעוניינים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם.

אולי הכי חשוב, הוספת הנמל בישראל עשויה לסייע בשיקום קישור המעבורת יותר משני עשורים לאחר הפסקת קו המעבורת המקורי. אה-ההה! אמרנו לכם.

טיול במעבורת בין קפריסין ליוון נמשך בערך 16 שעות, בעלות של 50 אירו (57 דולר) לכיוון ו-80 אירו (91 דולר) עבור כרטיס הלוך ושוב. מחיר זה כפול מהעלות של הטיסה הזולה ביותר מקפריסין ליוון, שהיא 20 יורו (23$) ואורכת שעה ו-40 דקות בלבד.

ובכל זאת, לאלו שחוששים מטיסות ורוצים להעביר את הלילה בתא שינה במעבורת, זו תהיה מעבורת לילה ממש כיפית. משתוקקים כבר למעבורת מחיפה ליוון? גם אנחנו..

מנוע ההזמנות שלנו עומד לרשותך:

בחר/י את מסלול המעבורת שלך: