מעבורות ביוון

טיול בין איים במעבורת היא דרך מהנה ומרגיעה לשוט ולעבור בין איי יוון.

מעבורות ביוון – כרטיסים ולוחות זמנים

  • כרטיסים למעבורת ביוון: אתר האינטרנט: DirectFerries – הוא האתר הטוב ביותר להזמנת מעבורות ביוון (מראש). הוא נהדר על מנת לבדוק לוחות זמנים של מעבורות, עלויות ומשך זמני השיט השונים.
  • חלק ניכר מהמעבורות ביוון לא נמכרות דרך האינטרנט אלא רק באמצעות סוכן מקומי. אבל בשביל השקט הנפשי שלכם, לאלו שכן, הזמינו כרטיסים חודשיים עד שלושה מראש.
  • חשוב לדעת! אם לכרטיס שרכשת באינטרנט אין ברקוד, זה בדרך כלל מעיד שתצטרך לאסוף כרטיס נייר כשאתה ביוון. זה נעשה לרוב בנמל המעבורת 30 עד 45 דק' לפני היציאה להפלגה. אל תדאג לגבי איסוף – זה קל ולא מצריך מאמץ מיוחד ובדר"כ קרוב מאוד למעבורת שאיתה אתה עומד לצאת להפלגה בפועל.
  • רוב הכרטיסים (כשהם מוזמנים דרך DirectFerries) הם כרטיסים אלקטרונים, מה שאומר שלא צריך לאסוף כרטיס נייר לפני העליה למעבורת. במקום זאת, צ'ק-אין מקוון זמין 48 שעות עד 30 דקות לפני היציאה; לאחר הצ'ק-אין תוכל להוריד את כרטיס העלייה למעבורת ישירות לנייד שלך.
  • אם תזמינו את הכרטיס דרך DirectFerries, תהיה לכם גם אפשרות לקבל את כרטיסי המעבורת שלכם ישירות למלון שלכם, תמורת תשלום של 10 אירו. עם זאת, עדיף להמתין ולאסוף את הכרטיסים בנמל. בכך גם תחסכו כסף, ולא תצטרכו להתמודד עם הטרחה של החלפת כרטיס הנייר שלכם במקרה של שינוי בלוח הזמנים או החלפת ספינה.
  • המעבורות יוצאות בזמן מנמל היציאה הראשון שלהן בבוקר (בדרך כלל נמלים גדולים כמו פיראוס, הרקליון-כרתים ורודוס), אך לרוב יאחרו להגיע ולצאת מכל הנמלים הלאה – בדר"כ מאוחר יותר ככל שהיום מתקדם. כך שככל שזמן היציאה שלכם מאוחר יותר – האיחור במעבורת צפוי להיות בהפרש גדול יותר. ממש כמו תור אצל רופא קופת חולים בישראל 🙂
  • בחלק לא מבוטל מהאזורים ביוון ישנן שביתות תחבורה ציבורית בתאריכים שונים במהלך השנה. שביתות אלו יכולות להשפיע על כל צורות הנסיעות, כולל אוטובוסים, רכבות, מעבורות, טיסות ומוניות. במהלך שביתות אין אוטובוסים, אין מעבורות, ורק קומץ רכבות וטיסות פנים ייצאו בזמן (אם בכלל); מוניות נוטות להיות אמצעי התחבורה הפחות מושפע. למרות ששביתות יכולות להתרחש בכל עת, תמיד תהיה שביתת ענק ב-1 במאי. הימנעו מהזמנת מעבורות או רכבות באותו היום.


מעבורות ביוון – המדריך המלא לשנת 2023

הערה חשובה: בשנת 2023, כל מסלולי המעבורות ולוחות הזמנים עשויים להיות מושפעים ממגיפת הקורונה Covid-19. אנו ממליצים לכם בחום להשתמש ב-DirectFerries כדי למצוא את המידע המעודכן ביותר על זמנים, עלויות ומסלולים.

עוד הערה אחרונה 🙂 מסלולים ולוחות זמנים: כל המידע שלהלן יכול להשתנות בהודעה קטנה אחת. אנא בדקו שוב הכל בעצמכם כדי לוודא שלוחות הזמנים של המעבורת מתכתבים עם התוכניות שלכם כדי שתפיקו את המיטב מהטיול שלכם ביוון.

אתרי הזמנות לכרטיסי מעבורות ביוון

כמו שכבר ציינו קודם – DirectFerries.com נהדר לרכישת כרטיסי מעבורות ביוון מראש. אבל אם אתם לא רוצים להזמין מראש, זה בסדר להזמין ביוון בכל חנות שכתוב על השלט שלה “Ferry Tickets for Sale”. הזמנה מקוונת כרוכה מדי פעם בתשלום עמלה נוספת קטנה, אבל זה לרוב רק אם אתם רוצים לקבל אותם אליכם למלון כמו שציינו קודם. בתוך יוון, מחירי הכרטיסים כולם זהים ללא קשר למקום רכישתם.

לוחות זמנים ועלויות של מעבורת יוון לשנת 2023

כדי לבדוק את לוחות הזמנים של מעבורות ומחירי הכרטיסים, בקרו ב-DirectFerries.com– זה האתר הטוב ביותר להזמנת כרטיסי מעבורות ביוון. תענוג וקלי קלות להתמצא באתר ולמצוא את המסלולים הזמינים עבור המסלול שלכם, ומחירי הכרטיסים מועברים בבירור ואין צורך לערוך חישובים מסובכים. הכל נהיר וברור!

מפת המעבורות של האי היווני

במפה זו תוכלו לראות את נמלי המעבורות של האיים הקיקלאדיים אשר אהובים על המטיילים הישראלים במיוחד.

המעבורות ביוון לא עוברות בין כל אי. הן לרוב שטות בין אתונה לכל אי ולאחר מכן לאיים סמוכים. האיים הקיקלאדיים הם האיים הטובים ביותר למבקרים בפעם הראשונה ביוון ואהובים מאד על הקהל הישראלי שכן בקיץ יש טיסות ישירות לכרתים, רודוס, סנטוריני ומיקונוס: קישורי מעבורת תכופים וקצרים עם האיים האחרים הופכים את הקפיצה בין האיים למהנה וקלה.

נתיבי מעבורת נפוצים באיי יוון

אתונה לאיי יוון – כמעט לכל איי יוון בים האגאי יש לפחות מעבורת אחת ביום אל אתונה וממנה, 365 ימים בשנה. ישנם שני נמלי מעבורת המשרתים את אתונה – פיראוס קרובה יותר לעיר, ורפינה הקרובה יותר לשדה התעופה. רוב המטיילים ירצו להשתמש בנמל פיראוס, מכיוון שקל להגיע אליו דרך מרכז אתונה והוא משרת את רוב נתיבי המעבורת לאיים.

מיקונוס לסנטוריני – מעבורות יומיות פועלות לרוב מסוף מרץ עד תחילת אוקטובר. בחודשים אחרים תצטרכו להחליף מעבורת או לטוס דרך אתונה.

נקסוס / פארוס / איוס לסנטוריני – מעבורות יומיות פועלות לרוב כל השנה.

כרתים לסנטוריני – מעבורות יומיות פועלות לרוב מסוף מרץ עד סוף אוקטובר. בחודשים אחרים תצטרכו להחליף מעבורת או לטוס דרך אתונה.

רודוס לכרתים – אין לוח זמנים קבוע והשירות משנתה לאורך כל השנה, לעתים קרובות רק מעבורות  לילה זמינות.

רודוס לסנטוריני / מיקונוס / קיקלאדיים – ישנן מעבורות יומיות מרודוס לאתונה שלעתים יעצרו באי קיקלדי (בדרך כלל סירוס, נקסוס או פארוס). משם תוכלו לקחת מעבורת לאיים קיקלאדיים אחרים.

קורפו לסנטוריני / כרתים / מיקונוס – אין מעבורות מאיי החוף המערבי (קורפו, זקינתוס, קפלוניה) לאיים הקיקלאדיים, כרתים, רודוס או כל אחד מהאיים בים האגאי.

איטליה ליוון – קיימות מעבורות קיץ מהחוף המזרחי של איטליה לחוף המערבי של יוון (קורפו, איגומניצה, פטרס) אך אין מעבורות מאיטליה לכרתים, איטליה לסנטוריני, איטליה למיקונוס, או כל אחד מהאיים הקיקלאדים באזור.

פאס מעבורות באי היווני

אין פאס חופשי לרכוש בכל הקשור למעבורת בתוך יוון או לאיי יוון ממקומות אחרות. ל-Eurail יש כרטיס הכולל בתוכו כרטיס מעבורת מאיטליה לחוף המערבי של יוון ולאחר מכן מספר מוגבל של מעברי מעבורת בתוך הים האגאי. האם כרטיס הרכבת והמעבורת הזה שווה את זה? זה תלוי במגוון רחב של משתנים וכמה אתה מתכננים להשתמש ברכבת במערב אירופה (יש מעט מסלולי רכבת פונקציונליים לתיירים ביוון).

מדי פעם, בארץ מפרסמים לכם חבילות חופשה ביוון "כולל העברות" כלומר נניח טיסה, סופ"ש במיקונוס או באיוס, כאשר הנחיתה היא בסנטוריני, ואז העברה מסנטוריני לאיוס; אז טוב לדעת שכרטיסי המעבורת הללו הם רק כרטיסי מעבורת בודדים שנרכשו על ידי סוכנות התיירות או יותר נכון מארגן החופשה (הסיטונאי) כדוגמת "השטיח המעופף", "קשרי תעופה" וכו'. חבילות נופש אלו הן לעתים רחוקות עסקה טובה – בדרך כלל תקבלו מחירים טובים יותר על ידי הזמנת מלון, מעבורת וטיסה בעצמכם. כך שאם תזמינו מלון באיוס וטיסה לסנטוריני. עם המעבורת תסתדרו היטב בין אם תזמינו אותה בנמל או מראש באתר שציינו מעלה.

אפליקציית מעבורות ביוון למפות ומסלולים

מומלץ בחום להוריד את אפליקציית תנועת האניות בים. היא מציגה את המיקום של כל המעבורות בנתיבים שלהן. זה סופר שימושי. אם אתם עולים על מעבורת תוכלו לראות בזמן אמת היכן היא נמצאת ולנחש בצורה די מדוייקת מה יהיה האיחור הצפוי (הם תמיד מאחרים היוונים) ומתי באמת כדאי להגיע לנמל. זה מאוד משעשע, דמיין את עצמך מרהיב עוז בפני המשפחה שלך. אתה מחכה על המזח כמו קברניט במגדל הפיקוח ורואה את האניה שמגיעה מנקסוס עם משקפת שקנית בריקושט כאילו אתה איש בשורה גדול. כשבפועל ידעת שהיא הולכת להגיע תוך 10 דק' :).

מעבורות ביווןשאלות נפוצות

כמה עולים כרטיסים למעבורות ביוון?

כל מסלול זה משהו אחר. המחיר מבוסס חלקית על מרחק, אבל נסיעת מעבורת של 30 ק"מ עדיין תהיה 50% מהריצה של 300 ק"מ – אז אתה משלם יותר על כל עצירה מאשר על כל ק"מ. אין כרטיסים הלוך ושוב או כרטיס מרובה תחנות. כל יעד ומקטע הוא כרטיס בפני עצמו.

כמה מעבורות ביום פועלות בנתיבים השונים באי היווני?

זה יכול לנוע בין חצי תריסר מעבורות בין איים פופולריים ליום בקיץ (נניח, נקסוס לפארוס) ועד מעבורת אחת ליום בחלק מהמסלולים בחודשי החורף. וכמובן, איים רבים אינם מחוברים כלל (למשל קורפו וסנטוריני) או מחוברים רק בחודשי הקיץ (מיקונוס וסנטוריני; סנטוריני וכרתים). ככל ששני איים קרובים יותר, כך גדל הסיכוי שהם יחוברו במעבורת ישירה.

איפה קונים כרטיסי מעבורת באתונה?

כרטיסי מעבורת נרכשים בקלות בסוכנויות הנסיעות הרבות הממוקמות בכל רחבי מרכז אתונה. לסוכנויות נסיעות יהיו בדרך כלל שלטי מדרכה גדולים מחוץ לחנות שלהן עם המילים Ferry to Islands, Blue Star, או Hellenic Ferries בכותרות מודגשות גדולות. כל סוכנויות הנסיעות ימכרו את כל כרטיסי המעבורת והמחיר לא ישתנה מסוכנות אחת לאחרת. אתה יכול גם (כפי שציינו קודם) לרכוש כרטיסים בנמל המעבורת של פיראוס ממש לפני העלייה למעבורת שלך.

האם יש מצב שבו כרטיסים למעבורות ביוון נגמרים כלומק SOLD OUT?

כן, בחלק מהמעבורות ביוון הכרטיסים אוזלים. במיוחד במסלולים פופולריים בין איים (למשל מיקונוס לסנטוריני). במעבורות של Blue Star שהן מעבורות עצומות בגדלן כמעט תמיד ישארו כרטיסים.

האם זול יותר לקנות כרטיסי מעבורת ביוון מראש?

לא, זה לא זול יותר לקנות כרטיסי מעבורת מראש. הסיבות לקניית כרטיסי מעבורת מראש היא נוחות והימנעות ממצב שבו הכרטיסים למעבורת שלך אזלו. סיטואציה לדוגמא, הזמנת חופשה למשפחה באיוס ביולי, נחתת בסנטוריני או באתונה, הטיסה נחתה בשעה 16:00 ואתה שם פעמיך לנמל במונית כדי להגיע לאיוס, אבל אוי, המעבורת של שעה 17:00 מלאה. עכשיו לך חכה עם המשפחה עד 19:00 בערב עם המזוודות במזח עד שתבוא מעבורת. לא כיף במיוחד. לכן תמיד עדיף להיות מוכן בראש. תמיד יהיו איחורים (בטיסות ובמעבורות – אבל אם לוקחים גרייס סביר ומגובים עם כרטיסים בכיס, זה הרבה יותר ראש שקט).

האם ניתן לרכוש אוכל ושתיה על סיפון המעבורות ביוון?

ברור. כריכים, גלידה, מאפים, צ'יפס, עוגיות, בירה, יין, קפה ומשקאות קלים זמינים כמעט בכל המעבורות ביוון.

איך נראים חדרי השירותים במעבורות ביוון?

השירותים נחמדים ונשמרים ברמת ניקיון טובה. אל דאגה בעניין הזה.

האם השיט במעבורת קשוח? האם אקבל מחלת ים מהמעבורות ביוון?

מעבורות נוטות להיות תזזיתיות במהלך ים סוער ומזג אוויר סוער וצפויות מהמורות ו"קפיצות" לא נעימות. לרוב, ככל שהמעבורת גדולה יותר כך השיט חלק יותר. אם אתם יודעים שאתם נוטהים למחלת ים, נסו לשוט במעבורות של Blue Star שהן גדולות יותר ויודעות לספוג את הגלים כמו שצריך. ידוע שגם קימה והליכה עלולה להוביל למחלת ים וסחרחורות לכן, גם אם אתם מרגישים בסדר, השתדלו להישאר לשבת כמה שיותר. יש במעבורת שקיות הקאה, אז אל תתביישו להצטייד באחת או כמה אם אתם מרגישים שזו עלולה להיות עבורכם בעיה.

כמה זמן לפני היציאה צריך להגיע למזח ממנו יוצאת המעבורת?

30 דק' זה סבבה לגמרי, אולי 45 דק' אם אתם צריכים לאסוף את הכרטיסים השמורים שלכם. מעבורות לא מחכות לאף אחד. זה לא מטוס.

מה קורה במקרה והמעבורת שלי תוזמנה מחדש?

לוחות הזמנים של המעבורות יכולים להשתנות ולעיתים קרובות תוך ימים מהיציאה המתוכננת. (זו סיבה טובה לחכות לאסוף את הכרטיסים עד שתגיעו לנמל. אם תדפיסו את הכרטיס לפני שנסגר סופית הלוח זמנים, תאלצו להתמודד עם הטרחה והעמלות הכרוכות בקבלת כרטיס מודפס חדש.) במקרה של שינוי בלוח הזמנים, תקבלו הודעה באימייל או ב-SMS. בדרך כלל, השינוי בזמן היציאה הוא מינימלי, אך אם השעה המתוכננת החדשה לא תתאים למסלול שלכם, תצטרכו לבטל את הכרטיס ולתכנן תוכניות נסיעה חלופיות. שימו לב ששינוי בתזמון עשוי לנבוע משינוי מסלול, מה שהופך את הטיול שלכם ארוך יותר – או קצר יותר – מהצפוי. אם יש לך חששות בתזמון, מומלץ לבדוק שוב את מסלול הספינה.

מה אם המעבורת שלי תבוטל?

במקרה הנדיר שמסלול המעבורת שלך יבוטל כליל, אתה תהיה אחראי למציאת ועריכת תוכניות נסיעה חדשות. בדרך כלל אין דמי ביטול.

מהי הדרך הטובה ביותר להגיע ממרכז אתונה לנמל המעבורת של פיראוס?

יש רכבת ישירה ממרכז אתונה (תחנת מונאסטיראקי – Monastiraki) לנמל המעבורת של פיראוס. זה לוקח בערך 20 דק' ממרכז אתונה לנמל המעבורת.

מהי הדרך הטובה ביותר להגיע משדה התעופה באתונה לנמל המעבורת של פיראוס?

הדרך הקלה ביותר משדה התעופה לנמל המעבורת היא הרכבת. ראשית, קחו את רכבת שדה התעופה לאתונה. החליפו רכבת בתחנת Monastiraki לקו M1 שייקח אותכם ישר לנמל המעבורת. רכבות אינן פועלות 24 שעות אז אם אתם נוסעים באמצע הלילה, השתמשו באוטובוס X96 לנמל המעבורת.

מהן חברות המעבורות העיקריות ביוון?

יש יותר מ-20 חברות מעבורות הפועלות ביוון. החברות הגדולות ביותר עם הכי הרבה קווים הן Blue Star , Minoan Lines , Golden Star , Seajets , Fast Ferries ו- Helenic Seaways.

חברות מעבורות ביוון

מעבורת Blue Star ביוון.

מעבורת Hellenic Seaways ביוון

מעבורת Minoan Lines ביוון

מעבורת מהירה ביוון.

מעבורת Golden Star ביוון.

מעבורת Seajets ביוון.

מעבורות ביוון – טיפים ומידע

ישנם ארבעה סוגים עיקריים של מעבורות ביוון. הגדולה ביותר (והיא גם הנפוצה ביותר) היא מעבורת המכונית/נוסעים, המכונה לעתים קרובות "מעבורת מכונית" (אם כי חלק מהמעבורות המהירות לוקחות גם הן מכוניות) מעבורות אלו נמצאות בצי של החברות: Blue Star. SeaJets, Golden Star ו-Anek.

מעבורת מהירה

קצת יותר קטנים הם הקטמרנים המהירים. ל-SeaJet יש מעבורות דומות: Tera Jet (קצת יותר גדולות) ו-Champion Jet (קצת יותר קטנות). מעבורות אלו יכולות לשוט בים קשה וסוער, ובדרך כלל הן די יציבות.

מעבורות קטמרן קטנות ביוון

המעבורות הקטנות הבאות הן הקטמרנים הקטנים כמו Superjet, SeaJet2 ו-Supercat. אלה יהיו הקשוחות ביותר לשיט והן לא בחירה טובה אם יש לך בעיות של מחלת ים. סביר יותר שהם יבוטלו בגלל מזג אוויר גרוע.

המעבורות הקטנות ביותר הן הדולפינים המעופפים (flying dolphins) שעושות בעיקר את המסלול בין פיראוס לאיי המפרץ הסרוני של הידרה, אגינה, ספצס, אנגיסטרי ופורוס.

מחלקה ראשונה ומקומות ישיבה שמורים במעבורת ביוון

ישיבה במחלקה ראשונה ועסקים שוות בדרך כלל את העלות הנוספת עבור המושבים המרווחים יותר והאווירה השקטה יותר. אם אתה הולך לשבת ב-Economy (על ה-Blue Star), אז מומלץ לך להזמין מושבים (ישיבה בסגנון מטוס) תמורת תוספת קטנה.

סוגי מושבי על המעבורת ביוון

ישיבה בסגנון מטוס עבור מושבי מחלקת תיירים מומלצת; זה עולה רק עוד כמה אירו והופך את הישיבה לנוחה מאד. שווה את המחיר.

חדרים ולינה במעבורות ביוון

המעבורות הגדולות ביותר מציעות בקתות שינה, נהדרות למסלולי לילה ארוכים. זוהי בקתת המורכבת מ-2 מיטות קומותיים. במסלול של Blue Star מאתונה לכרתים. בכל חדר יש שולחן עבודה, כמו גם חדר רחצה קטן עם מקלחת (קטנה מאוד).

ישיבה בחוץ (על הדק) במעבורת ביוון

מעבורות המכוניות הגדולות כמו Blue Star הן היחידות עם מקומות ישיבה בסיפון החיצוני. כל מקומות הישיבה בחוץ פתוחים לכל הכיוונים. אין מקומות ישיבה שמורים בחוץ.

אוכל, חטיפים ומשקאות על הסיפון

בכל המעבורות יהיה אוכל, חטיפים ומשקאות על הסיפון. המחיר סביר והאיכות טובה – אבל אל תצפו לשום דבר לוקרטיבי.

מקומות שבהם אפשר לרכוש אוכל ושתיה ליד נמל המעבורות באתונה

באתונה ישנם הרבה מקומות לקנות אוכל וחטיפים לפני העלייה למעבורת. חנויות אלו (הממוקמות ישירות מול נמל המעבורת) פתוחות 24 שעות ביממה.

העלייה על המעבורת בנמל אתונה

עולים למעבורת עם מזוודות. מגיעים למעבורת כ-20 עד 30 דק' לפני המשט. מעבורות בדרך כלל יוצאות מאתונה בזמן, אך יכולות לאחר ליעדים לאורך המסלול. לדוגמה, המעבורת מאתונה לנקסוס, פארוס וסנטוריני תעזוב את אתונה בזמן, אך עשויה לאחר מעט ביציאה מנקסוס ופארוס לסנטוריני.

אחסון מזוודות במעבורת

במעבורות גדולות למכוניות ובמעבורות גדולות במהירות גבוהה יש אחסון מזוודות במפלס התחתון כשנכנסים לספינה.

הירידה מהמעבורת

ספינות לא עוצרות להרבה זמן. היו למטה עם המזוודות ומוכנים ליציאה כשהמעבורת תיכנס לנמל היעד שלכם.

כרטיס מקוון למעבורת ביוון

אם להזמנה מקוונת שעשית אין ברקוד זה לא נחשב כרטיסי מעבורת. אתה צריך לאסוף את כרטיס המעבורת האמיתי שלך (כרטיס נייר) מקיוסק מעבורת או מסוכן נסיעות (בדרך כלל בנמל המעבורת, 30 עד 45 דק' לפני העלייה למטוס).

היכן לאסוף כרטיסים בנמל המעבורת באתונה

באתונה (פיראוס), דוכני הכרטיסים לאיסוף כרטיסי המעבורת נמצאים משמאל כשנכנסים לאזור הנמל. הגיעו לכאן כ-45 דק' לפני היציאה כדי לאסוף את הכרטיסים שלכם.

נמל המעבורת פיראוס באתונה

נמל המעבורת באתונה נמצא כמעט ממש מעבר לרחוב בסמוך לתחנת הרכבת התחתית. עקבו אחרי ההמונים כשהם עוזבים את הרכבת ואי אפשר לפספס את המעבורות. היוונים מסבירי פנים ומבינים אנגלית היטב, תמיד תוכלו כישראלים להרגיש בבית.

היכן לאסוף כרטיסים למעבורות בסנטוריני, יוון

בסנטוריני אוספים כרטיסי מעבורת אצל סוכני נסיעות בפירה (Fira), ולפעמים בנמל. בדואר האלקטרוני שתקבל עם אישור ההזמנה שלך יופיע פירוט מלא מהיכן לאסוף את הכרטיס.

איסוף כרטיס למעבורת יוונית בהרקליון, כרתים

בהרקליון תוכלו לאסוף כרטיסי מעבורת בנמל, ישירות מול המעבורות היוצאות.

היכן ניתן לקנות כרטיסי מעבורת באתונה

אתה יכול לקנות כרטיסי מעבורת מכל חנות שיש לה שלטים עם תמונות של מעבורת וכתוב: "Ferry Tickets". אבל אתה יכול לאסוף כרטיסים שמורים רק מסוכנויות ספציפיות שאמורות להופיע באימייל האישור שלך.

מנוע ההזמנות שלנו עומד לרשותך:

בחר/י את מסלול המעבורת שלך: